Kurv

Hurtig levering fra 49 kr. Super simpel prisgaranti Bestillinger lagt inden kl. 11.30 sendes samme dag

Vi er Moory Nautics AB, registreret hos svenske Bolagsverket med organisationsnummer 559238-9398 (EU moms nummer: SE5‍59238939801), Siriusvägen 11, 133 36 Saltsjöbaden, Sverige. Vi er et lille men hurtigvoksende firma drevet af vores passion for at hjælpe kunder med at finde vej i junglen af bådtilbehør. Vores hovedkontor ligger i Stockholm. Når du handler hos os eller bruger vores tjenester, apps og wedstedet gælder svensk lov og følgende vilkår. Vilkårene er vigtig for både dig og os eftersom de beskriver hvad vi forventer af hinanden. De giver dig også nyttig information. Vi holder disse brugervilkår opdaterede og ændrer dem fra til anden, så sørg for at kigge dem igennem inden du handler, eftersom den seneste version gælder. Hvis du har brug for hjælp med noget, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os.

Bestilling

For at handle hos os skal du være minimum 16 år gammel og være bemyndiget til at anvende nogle af de betalingsmåder vi accepterer. Købet skal foretages i dit navn. Når du lægger en bestilling, får du en e-mail som bekræfter at vi har modtaget din ordre. Derefter oprettes en aftale baseret på disse vilkår. Du har eventuelt mulighed for at ændre din bestilling en kort periode efter bestillingen er afsendt. Hvis vi allerede har pakket din ordre, er det ikke længere muligt. Du skal da returnere din ordre og foretage en ny bestilling. Alle bestillinger er afhængige af tilgængelighed. Men ingen grund til bekymring; hvis der opstår et problem med en bestilling, kontakter vi dig. I sjældne tilfælde kan det ske at vi må afvise eller annullere en bestilling, eller lukke eller fryse en konto (selvom vi tidligere har bekræftet din bestilling) – hvis vi mistænker at der foregår noget besynderligt. Hvis dette sker for dig og du mener at vi har lavet en fejl, skal dette selvfølgelig rettes, og her kan du kontakte os på info@moory.dk. Vi er altid klar til at tale med dig.

Betaling

I Danmark kan du betale med Klarna. Når du betaler via Klarna Faktura, handler du sikkert, enkelt og behøver ikke at betale før du har modtaget dine varer. Betalingsfristen er på 30 dage fra vi har sendt dine produkter og du kan dele din betaling op, hvis du opretter en Klarna-konto. Ved betaling med faktura pålægges ingen fakturagebyr. Hvis du glemmer at betale, pålægges et lovpligtigt påmindelsesgebyr samt morarente, som angives i vilkårene for hver betalingsmetode. Ved købstidspunktet foretages en kreditkontrol, der i nogle tilfælde betyder, at der sker en kreditvurdering. I dette tilfælde får du en kopi af kreditvurderingen per post. Personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning, og Klarna behandler personoplysninger for at kunne foretage kundeanalyse, identifikation, kreditkontrol og markedsføring. Personnumre bruges som kundenumre til kundehåndteringsformål. Læs mere på www.klarna.com.

Ved betaling med debit- eller kreditkort bliver indkøbsprisen reserveret på dit kort ved bestillingstidspunktet (”godkendelse”). Vi hæver først pengene, når vi sender produkterne til dig.

Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.

Priser og produktbeskrivelser

Der sker meget her på vores hovedkontor, og indimellem sker det, at vi viser en forkert pris eller beskriver et produkt på en forkert måde. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Priserne inkluderer moms.

Levering

Her hos Moory arbejder vi hårdt for at opfylde alle leveringstider, men til tider kan der ske forsinkelser – f.eks. på grund af forsinkelser hos fragtfirmaet, logistiske problemer eller dårligt vejr. Leveringen udføres af Bring. Leverings løsningen er Bring Parcel.

Vi holder dig opdateret så langt vi kan, og du bør kunne spore din forsendelse via et forsendelsesnummer. Hvis du ikke får en leveringsbekræftelse, bedes du venligst tjekke dit spamfilter, eftersom det kan ske at e-mailen ved en fejl er landet der. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis der opstår problemer eller hvis du undrer dig over noget. For at kunne tilbyde hurtig levering, har vi alle de tilgængelige produkter til salg på lager.

Fortrydelsesret


Som forbruger har du 365 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 365 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.


Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 365 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@moory.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.


Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returforsendelse

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Vi sender med en returforsendelsesnota i hver pakke. Hvis du vælger at bruge det, opkræver vi 89 DKK i returforsendelse. Summen trækkes fra returbeløbet på Klarna.

Uafhentede pakker

Hvis du undlader at hente pakken i pakkeshoppen, og pakken derfor sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returneringen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale for fragten.

Transportskader

Vi er ansvarlige for skader på dine produkter eller mistede varer, indtil du har modtaget din pakke. Det er derfor vigtigt, at du kontrollerer emballagen, når du modtager din pakke. Hvis din pakke på nogen måde bliver beskadiget, når du modtager den, bør du fotograferer pakken og rapporterer transportskaden til os. Agenten skal bemærke på sin og på din kopi af fragtbrevet, at din pakke blev beskadiget ved levering, og derefter kan du underskrive under modtagelsen. Klager over transportskader bør fremsættes snarest muligt, gerne to måneder fra leveringstidspunktet. Du rapporterer transportskader til vores kundeservice ved at e-maile info@moory.dk.

Original stand

Selvfølgelig kan man prøve produkterne, som man prøver produkterne i en butik, men vær venlig ikke at tage produkterne i brug.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Alle produkter er inspiceres ved retur. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Moory Nautics AB
Lagergatan 4, Östra Ljungby
264 94 Klippan
Sweden

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Moory Nautics AB
Lagergatan 4, Östra Ljungby
264 94 Klippan
Sweden

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Tilbudskoder

Engang imellem kan det ske at vi forærer tilbudskoder, som du kan bruge for at reducere prisen på udvalgte produkter. Koden angives i kassen inden du gennemfører dit køb. Hver tilbudskode har sine egne vilkår, som beskrives når du får den. (f.eks. hvilke produkter det gælder for, om den kan bruges en/flere gange, hvornår den kan anvendes osv.) Tilbudskoder kan ikke kombineres med andre tilbud. Hvis du får en unik tilbudskode som er tiltænkt dig personligt, beder vi dig om at holde den hemmelig og ikke lade andre bruge eller udnytte den. Hvis vi mistænker at en tilbudskode er brugt på en forkert måde (f.eks. solgt eller delt med andre) kan vi annullere den og/eller fryse din konto, eller lukkes kontoen uden at meddele dig.

Dine personoplysninger

Vores privatlivspolitik beskriver, hvordan vi bruger oplysninger om dig. Vi hos Tooorch elsker at kunne interagere med dig via vores wedsted og via sociale medier. Men vi kan ikke kontrollere sociale medieplatforme eller hvordan du konfigurerer dine profiler på dem. Kontroller og vælg dine privatindstillinger, så du er indforstået og tilpas med hvordan dine personoplysninger anvendes på disse platforme.

Hvad du ikke må gøre …

Vi ved at det er indlysende, men du må ikke misbruge eller manipulere vores wedsteder, apps eller andre tjenester (”Wedsteder”) (f.eks. uploade en virus eller noget andet skadeligt teknisk materiale eller udføre overbelastningsangreb eller lignende) eller på nogen anden måde ødelægge vores teknik eller funktionalitet, eller stjæle vores eller vores kunders data. Hvis du gør noget ved dette, kan det være et lovbrud, men det kan også forhindre os fra at give vores loyale Moory-kunder den bedst mulige service, så vi ser på hændelser som disse med stor alvor. Moory anmelder sådanne overtrædelser eller aktiviteter (og overleverer al information om de personer som har været indblandet) til relevante retshåndhævende myndigheder.

Du må heller ikke …

anvende automatiske systemer eller software til at hente data fra vores wedsteder, såkaldt scraping.

Er du ikke tilfreds med vores håndtering af dine personoplysninger, kan du kontakte din lokale databeskyttelsesmyndighed eller Den Svenske Databeskyttelsesmyndighed på datainspektionen@datainspektionen.se eller Box 8114, 104 20 Stockholm, Sverige.

Immateriel ejendom, software og indhold

Moory ejer eller har tilladelse til at anvende al immateriel ejendom på sine wedsteder. Alle sådanne rettigheder forbeholdes. Du har ret til at gemme, udskrive og vise indhold fra vores wedsteder udelukkende til personligt brug. Du har ikke ret til at anvende nogen dele af wedstederne til kommercielle formål, medmindre du har vores udtrykkelige tilladelse til at gøre det Links til dette websted. Du er velkommen til at linke til Moory, så længe det gøres på en måde, der ikke skader eller nyder godt af vores omdømme. Vær venlig ikke at linke til webstedet på en måde som antyder nogen form for godkendelse eller anbefaling, hvor der ikke er nogen.

Har du klager eller har du brug for at tale med os

Nogle gange kan det ske, at noget går galt, og du vil måske kontakte os. I så fald sætter vi pris på, at du kontakter os på info@moory.dk. Vi sender ikke nogen skriftlig bekræftelse på din besked, men vil svare på dine kommentarer så hurtigt som muligt og senest inden for 14 dage. Hvis vi ikke lykkedes at tilbyde en løsning,

kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her

www.ec.europa.eu/consumers/odr

Juridisk info

Vi har altid ret til at ændre eller fjerne vores produkter, tjenester og/eller valgfri del af webstedet (inklusive vores brugervilkår). Vores vilkår gælder under svensk lovgivning. Garantier Alle varer du køber fra os omfattes af garanti for at produktet er eller gør det som forbrugeren med rimelighed kan forvente sig af det. En fabriksgaranti gælder desuden for visse produkter.

Kontaktoplysninger

Email: info@moory.dk

Juridisk ansvarlig udgiver: Christoffer Tyrefors

Den administrerande direktør og ansvarlig for wedstedet er Christoffer Tyrefors.

Standardfortrydelsesformular

(Såfremt du anvender den retur label der medfølger i din levering, behøver du ikke anvende denne formular)

Til:

Moory.dk
Moory Nautics AB
Lagergatan 4, Östra Ljungby
264 94 Klippan
Sweden

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.03.2024

Sätt segel med vårt exklusiva medlemskap!

Styr kursen mot oslagbara erbjudanden, tidig åtkomst till nya kollektioner och medlemsförmåner. Som medlem kommer du att navigera i lugnare vatten med varje köp, utan de stormiga haven av missade rabatter. Anmäl dig idag – för en smidig seglats är bara ett klick bort!

Et link til en side, hvor du kan oprette en ny adgangskode, vil blive sendt til din e-mailadresse.

Dine personlige data vil blive anvendt til at understøtte din brugeroplevelse på webshoppen, til at administrere adgang til din konto, og til andre formål, som er beskrevet i vores Politik for personoplysninger.