Leveringsomkostninger og oplysninger
Fragtpriser
Vi ønsker at gøre det nemt for dig at eje en båd. Derfor har vi kun 2 fragtklasser. Du kan let se den samlede fragtomkostning på hver produktside, og i kassen kan du se hvilke leveringsmuligheder og fragtpriser, der gælder for din ordre.
Almindelige pakker – 49 kr
For størstedelen (98 %) af vores pakker koster fragten 49 kr. Du kan vælge andre forsendelsesmuligheder, som i visse tilfælde koster lidt mere (såsom pakkeboks og hjemmelevering), men der vil altid være et alternativ til 49 kr.
Du kan se forsendelsesmulighederne (og priserne) når du har lagt produkterne i indkøbskurven og er gået til kassen.
Meget voluminøse eller meget tunge pakker – 199 kr
En lille del af vores produkter er meget voluminøse eller meget tunge – dvs. vejer enten mere end 35 kg eller hvis emballage er længere end 150 cm. Hvis din ordre indeholder et sådant produkt, koster fragten 199 Kr og går med hjemmelevering. Du kan let se på hver produktside, om et produkt er af denne type.
For at give et overblik over omtrent hvilke typer produkter der er inkluderet, er her en eksempelliste. Bemærk venligst, at denne liste kun er til illustration – der findes bådshager som ikke er voluminøse, og der findes produkter, der er voluminøse, men som ikke er inkluderet i nedenstående liste.
- Spinnakerbomme
- Bådshager
- Brotrapper
- Bådbatterier
For andre ordrer er forsendelsesomkostningerne fra 49 dk.
Leveringstider
Din ordre vil normalt blive afsendt fra os inden for 4 arbejdstimer, efter at du har afgivet den. Leveringstiden er normalt 1-2 arbejdsdage, men kan være lidt længere i landdistrikterne. Vi sælger kun varer, der er på lager.
Leveringsbesked & advisering
Bekræftelse på din ordre sendes direkte efter at ordren er lagt. Når din vare er booket til afhentning på lageret, sender vi et leveringsbesked til dig. Det leveringstidspunkt, der er angivet, er en foreløbig afsendelsesdato. Du som kunde vil blive adviseret af transportfirmaet før levering, og du får da nærmere information om leveringsdag og tid.
Leveringsmetode
For at du som kunde kan vælge den type forsendelsesservice, du ønsker, tilbyder vi flere forskellige forsendelsestjenester. Med de forskellige valgmuligheder kan du få din bestilling leveret til et udleveringssted eller med levering i hjemmet.
Vi samarbejder i øjeblikket med Bring og DHL.
Levering til udleveringssted
Din pakke vil blive leveret til det udleveringssted, der ligger tættest på din leveringsadresse. Leveringen sker til Brings og DHL’s udleveringssteder, som findes over hele Danmark. Du får en SMS eller et brev, når varen er fremme og kan afhentes hos dit formidler. Du kan derefter afhente din vare, når det passer dig. Normalt skal varen dog afhentes inden for 14 dage. Du får mere information i forbindelse med leveringen til udleveringsstedet. Varen kan kun afhentes af personen, som står som leveringsmodtager. Der foretages en legitimationkontrol ved afhentning af varen.
Hjemmelevering
I øjeblikket tilbyder vi hjemmelevering via Bring. Hvis du ikke fik muligheden for hjemmelevering i vores checkout, skyldes det, at Bring ikke leverer i dit område. I så fald skal du vælge en anden fragtmetode. Du får løbende opdateringer om pakken’s vej fra Bring.
For alle leverancer gælder transport frem til skel på kørebar vej, hvis ikke andet er angivet. Hvis du bor i en lejlighed, leveres varerne til døren. Hvis du bor i et boligområde med nogen form for adgangshindring såsom låst bom, lukket port eller lignende, så leveres varerne så langt, det er kørebar vej.
Du bliver adviseret af transportfirmaet før levering på det adviseringstelefonnummer, du angiver ved købet. Transportfirmaet giver normalt et omtrentlig leveringstidspunkt på cirka 3 til 4 timer, og det kræves, at en myndig modtager kvitterer for godset, denne skal også kunne legitimere sig. Vi kan desværre ikke påvirke transportørens tider og køredage. I visse områder i Danmark kan det forekomme, at transportøren kun har hjemmelevering visse dage om ugen.
Ved modtagelse af varerne skal de inspiceres grundigt, inden leverancen kvitteres. Hvis der er synlige skader på emballagen eller på varen, skal dette noteres på fragtbrevet, inden du kvitterer det. Hvis du har godkendt, at den udkørende bil kan stille godset ved din dør, har du overtaget ansvaret i det øjeblik, du godkendte den procedure.
Tracking
Ved levering modtager du en e-mail med sporingsoplysninger om din forsendelse. Hvis du ikke har modtaget en, bedes du kontrollere, at den ikke er havnet i din spam folder.
Tips!
Ved at få appen Mine Pakker (Google Play / App Store) fra Unifaun kan du nemt spore dine pakker.