Returnering og tilbagebetaling
Det er nemt at vende tilbage til Moory. Du behøver ikke at udfylde nogle noter eller komplicerede formularer. Alt du skal gøre er at sende produkterne tilbage til vores lager, og vi refunderer dig pengene.
Forsendelse af returvarer
For at gøre det nemt at returnere dine varer, medfølger der altid et returfragtbrev i pakken. Hvis du bruger den, opkræver vi 89 DKK for returforsendelse, hvilket er billigere og nemmere end at købe din egen forsendelse. Gem kvitteringen, når du indsender din retur.
Hvis du ikke har en returfragtbrev – kontakt os på info@moory.dk for at få et nyt.
Penge tilbage hurtigt
Vi behandler returneringer inden for 5 dage efter modtagelse.
Hos Klarna kan du markere, at du har returneret en del af eller hele din ordre. Hvis du har betalt via faktura eller afbetaling, vil din faktura blive suspenderet, indtil returneringen er behandlet. Hvis du har betalt med kort eller direkte bank, får du pengene hurtigt tilbage, når vi har modtaget din retur.
Vi kan varmt anbefale at downloade Klarnas ”Smooth”-app – det er en fantastisk måde at administrere betalinger, fakturaer, påmindelser og returneringer på. Læs mere og download her.
Det med småt
Nedenstående oplysninger kan også findes under købsbetingelser og vilkår.
Returnering og reklamationer
Fortrydelsesret
Du har altid en gratis fortrydelsesret, når du køber produkter hos Moory. Vi tilbyder dig fortrydelsesret i 365 dage fra leveringsdatoen. Du kan også fortryde dit køb af dele af din ordre, hvis du ikke er tilfreds, eller hvis du ændrer mening. Se nedenfor, hvordan du returnerer dine varer til os.
Udskiftning af produktet
Hvis du ønsker at ombytte et produkt til en anden model, farve eller størrelse, kan du nemt gøre det ved at returnere produktet og bestille et nyt på Moory.
Returnering af pakker
Hvis du ombestemmer dig, er utilfreds med dit køb eller ønsker at bytte det til et andet produkt, kan du returnere dine varer til os. Du skal blot sende pakken tilbage til os – vi sender altid en returforsendelsesetiket med hver pakke. Hvis du bruger den vedlagte returforsendelsesetiket, skal du betale 89 kr. for returforsendelsen via Klarna.
Bemærk: Det er meget vigtigt, at du pakker de produkter, du returnerer, i den samme pakke eller den samme størrelse pakke, som du har modtaget fra os. Opbevar den kvittering, du modtager, når du afleverer pakken hos agenten, indtil vi har behandlet din returnering.
Du er også velkommen til at returnere pakken på egen hånd og betale fragt direkte til et fragtfirma, som du ønsker. Vi behandler returneringen, så snart pakken er returneret til os. Det er desværre ikke muligt at returnere en pakke ved at sende den med frimærker, f.eks. – forsendelsen skal være af den type, der køres ud til vores lager. Det betyder, at returneringen ikke må ende hos en agent eller lignende.
Det er vigtigt, at produktet returneres til os i salgbar stand; det betyder, at det skal være pakket i den originale emballage, og at det ikke må have været brugt. Ingen form for tape på det originale emballage er acceptabel – du skal derfor bruge en robust ydre emballage. Alle etiketter skal forblive på varerne, og eventuelle manualer skal være vedhæftet.
Hvis du bruger vores returforsendelsesetiket, bærer vi hele risikoen, hvis pakken går tabt. Hvis pakken går tabt under transporten til os, skal du kunne bevise, at pakken er blevet leveret til agenten. Det kan du nemt gøre ved at gemme den kvittering, du modtager, når du returnerer pakken – så sørg altid for at vente og modtage kvitteringen fra agenten.
Hvis du bruger din egen forsendelse, er du som afsender ansvarlig for hele risikoen – så vi anbefaler kraftigt, at du bruger vores returfragtbrev. Hvis vi ikke har modtaget dit produkt, kan vi ikke acceptere returneringen. Det er også dit ansvar at sikre, at produktet ikke bliver beskadiget under transporten. Vi forbeholder os retten til at foretage et fradrag i din returnering for beskadiget emballage.
Vores håndteringstid for returneringer er normalt 5 dage og maksimalt 30 dage. Returneringer kan ikke sendes som brev eller med Postopkrævning/Efterkrav, heller ikke som anbefalet brev eller med fuldmægtigtjenester. Efter modtaget og accepteret retur gennemfører vi tilbagebetaling inden for tredive dage fra det, at vi har modtaget returen. Tilbagebetaling sker aldrig kontant, men altid enten ved tilbageførsel på dit kort eller ved indbetaling på din bankkonto.
For at vi kan acceptere din returnering, skal du kunne bevise, at du har købt varen hos os; derfor bør du altid opbevare ordrebekræftelsen og kvitteringen for betalingen.
Ikke indløst pakke hos detailhandleren
Hvis du har bestilt produkter hos os med levering til en forhandler, og du ikke afhenter din pakke inden for 14 dage, bliver den sendt tilbage til os og vi vil opkræve dig for omkostningerne; både returfragt (tur/retur) og et ekspeditionsgebyr på 120 DKK inklusive moms.
Reklamation af varer
Hvis et produkt ikke fungerer, er beskadiget eller ikke svarer til den beskrivelse, som vi har givet på købstidspunktet, kan du reklamere. Kun originale mangler er omfattet af reklamationsretten. Hvis du har brugt produktet, og fejlen er opstået som følge af normal slitage, gælder garantien ikke. Klager skal indgives inden for en rimelig frist, dog senest inden for to måneder. Hvis du har en klage over et produkt, bedes du kontakte kundeservice. Det kan du gøre ved at sende en e-mail til os på info@moory.dk.
Produktgaranti
Vi yder 1 års garanti på alle de produkter, vi sælger på Moory. Garantien gælder for fabrikationsfejl. Skader forårsaget af montering eller af værktøj, der anvendes under monteringen, er ikke dækket af garantien.